7 pomysłów na promocję produktu w sklepie internetowym

Zasięg reklamy internetowej staje się coraz większy, a Internet już od dawna jest niezwykle skutecznym orężem w dłoni przedsiębiorców. Dobrze prowadzone działania w sieci pozwalają sukcesywnie zwiększać ruch w e-sklepie. Poniżej przyjrzymy się kilku popularnym metodom na skuteczną promocję produktu.

Wykorzystaj YouTube

Coraz więcej marek kreuje swoją rozpoznawalność, wykorzystując najpopularniejszy na świecie serwis internetowy: YouTube. Publikujemy tam głównie krótkie, bezpłatne filmiki. Jest to doskonały instrument do promowania oferty nie tylko ze względu na przystępną formę zaprezentowania konkretnych produktów, ale również w związku z możliwością wykorzystania tzw. reklam wideo. Dzięki nim z łatwością wykreujemy szeroką kampanię, wzbogaconą o elementy interaktywne.

Zastosowanie owej formy reklamy przynosi wiele korzyści, a najważniejszą z nich jest skierowanie odbiorców bezpośrednio do produktów, co znacznie przybliża użytkowników do realizacji zakupów. Warto pamiętać, że w tego typu kampanii kluczowe są informacje dotyczące danego produktu, a także jego powiązanie z tematyką zawartą na kanale.

W ramach przykładu posłużmy się branżą turystyczną. Prowadząc kanał o (szeroko pojętej) turystyce, należy dodać do niego reklamy związane z tym tematem – może być to promocja produktów takich jak namiot, plecak, czy śpiwór. Ciekawostkę stanowi fakt, iż w reklamie wideo może pojawić się maksymalnie jednocześnie 6 kart produktowych, zaś same reklamy do generowania kart produktów wykorzystują dane zawarte w Merchant Center (powiązanym z witryną Google).

Łaskawy „wujek Google”

Najstarszą i niezmiennie efektywną formą reklamy internetowej pozostaje wyszukiwarka Google. Ów wariant cieszy się zdecydowanie największą popularnością wśród przedsiębiorców wykorzystujących sieć w ramach promowania ofert. W jaki sposób wykorzystać poczciwego „wujka Google”? W celu promowania produktów niezbędne będzie założenie konta AdWords, które należy połączyć ze wspomnianym już kontem Merchant Center. Ale zanim przystąpimy do szeroko zakrojonej wirtualnej kampanii, musimy stworzyć odpowiednie treści, które zachęcą użytkowników do zakupu określonego produktu. Dane o tych produktach należy udostępnić w Merchant Center, a następnie przystąpić do kreowania oferty przy użyciu AdWords. Rodzaj tej kampanii wespół ze skutecznością i wielkością zasięgu zależy od wielu czynników. Bardzo istotnym jest rodzaj oprogramowania sklepu, z jakiego korzystamy. Do najpopularniejszych zaliczamy następujące systemy

  • Shoper
  • Magento
  • PrestaShop
  • Redcart
  • Click Shop
  • WordPress rozbudowany o wtyczkę Woocommerce
  • Shoplo
  • SkyShop

Wyżej wymienione platformy dają możliwość wykreowania pliku metodą intuicyjną, a następnie zaimportowania go do Google Merchant Center. W tym miejscu warto podkreślić nader istotną rolę tzw. pliku produktowego, który na tym etapie ma znaczenie kluczowe. Jest to plik zawierający ważne dla zasięgu reklamy dane do których zaliczamy przede wszystkim opisy, tytuły oraz kody GTIN. Od tego momentu produkty wespół z informacjami i opisami wyświetlać się będą w wynikach wyszukiwania przy użyciu Google.

Dla wielu marketingowców na tym etapie promocja się kończy, co jest poważnym błędem, bowiem jak pokazują statystyki, w realizacji kampanii fundamentalne znaczenie ma proces optymalizacji. Polega on na przygotowaniu odpowiedniej struktury kampanii – nadaniu priorytetów i ustaleniu stosownych stawek oraz wykluczeniu nieskutecznych słów kluczowych. Skuteczna optymalizacja jest gwarantem zwiększonego zasięgu, a co za tym idzie – efektywniejszej sprzedaży.

Trend porównania cen

W ostatnich latach w sieci powstało wiele porównywarek cen produktów, które cieszą się dużym zainteresowaniem internautów. Porównywarka pozwala w sposób łatwy i szybki przedstawić ranking cen danego produktów w poszczególnych sklepach, co jest przyczynkiem do dalszej realizacji zakupów. Dzięki tego rodzaju rankingom zwiększa się widoczność marki w sieci.

W jaki sposób skutecznie wykorzystać możliwości jakie daje nam ta alternatywa? Kluczowe w tej kwestii jest pojęcie tzw. integracji. Polega ona na wysłaniu pliku xml, który wcześniej został wygenerowany z poziomu administracji sklepu, tudzież modułu wykupionego, który następnie zostaje przesłany do panelu tytułowej porównywarki. Na tym etapie liczy się przede wszystkim cena produktu, dlatego należy promować wyłącznie te, które są w stanie stworzyć konkurencję.

Proces rozliczenia ma miejsce w modelu CPC (koszt za kliknięcie). Jest to model przekierowujący po kliknięciu produktu na stronę producenta. W tym miejscu rodzi się zasadnicze pytanie: ile kosztuje tego rodzaju skrót? Nie ma kwoty stałej. Wszystko zależy od danej platformy, mimo to cena jednego kliknięcia waha się w granicach 20-100 gr. Poza rodzajem platformy na cenę ostateczną wpływa także kategoria w jakiej zawiera się określony produkt. Na koniec warto podkreślić, iż opłata pobierana jest z góry – przedsiębiorca posiadający sklep internetowy dokonuje wpłaty na poczet przyszłych zobowiązań wynikających z generowania ruchu. Do najpopularniejszych obecnie porównywarek zaliczamy m.in. Ceneo, Skąpiec oraz Nokaut.

Instagram, czyli diabeł tkwiący w szczegółach

Kreowanie marki w sieci to proces złożony, którego powodzenie zależy od wielu – na pozór nieznaczących kroków. Przykładem takiego kroku jest skorzystanie z zyskującej na popularności aplikacji Instagram, zwłaszcza ecommerce’owej funkcji, która daje możliwość sprzedaży produktów zawartych na publikowanych w serwisie zdjęciach. Warto mieć na uwadze trendy marketingowe zza oceanu (gdzie użytkownicy maja szanse jako pierwsi testować nowe funkcjonalności), gdyż podążanie za nimi może walnie przyczynić się do promocji marki w świecie wirtualnym.

Facebook, który rośnie w siłę

Wspominając o Instagramie, nie sposób pominąć potężnego Facebooka. Jak wynika z badań statystycznych, jest to na ten moment najdynamiczniej rozwijający się kanał sprzedaży w sieci. W naszym kraju korzysta z niego blisko 15 mln osób, a do najskuteczniejszych form kreowania marki należy założenie profilu sklepu – fanpage.

Aby uskutecznić proces kampanii oferty na tytułowym portalu, należy założyć konto i wybrać w panelu profil działalności – w tym przypadku jest to oczywiście sklep. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie informacji pozwalających zdefiniować jego działalność, a tym samym przybliżyć użytkowników do zapoznania się z ofertą. Podstawowe informacje dotyczą opisu profilu sklepu, produktów zawartych w ofercie oraz waluty i form płatności. Na ostatnim etapie pozostaje nam dodanie produktów. Tu duże znaczenie ma obecność zdjęć oraz cen. Po zweryfikowaniu działalności przez tytułowy portal na prowadzonym fanpage pojawi się dodatkowa zakładka pt. „Sklep”. Warto dodać, iż Facebook umożliwia użytkownikom skorzystanie z tzw. reklam dynamicznych, które walnie przyczyniają się do promocji produktów pośród klientów odwiedzających witrynę.

Marketing szeptany i jego efektywność

Marketing szeptany to pojęcie mało popularne w naszym kraju, a szkoda, bowiem jest to forma kreowania produktów w Internecie, która uchodzi za jedną z najskuteczniejszych. Czym jest marketing szeptany i jak skutecznie go realizować? W celu objaśnienia pojęcia warto odwołać się do definicji zawartej w artykule zamieszczonym na portalu – poradnikprzedsiebiorcy.pl:

„…Buzz marketing, czyli marketing szeptany to forma marketingu, która wraz z rozwojem internetu wciąż zyskuje na popularności. Jak sama nazwa wskazuje, polega on na “szeptaniu” konsumentom o danej marce, usłudze czy produkcie i jego zaletach. Celem jest wywołanie dyskusji o danej marce lub firmie, ale w sposób naturalny i niewymuszony. Efektem marketingu szeptanego są zatem dobrowolne, spontaniczne i niezależne rozmowy już samych konsumentów. Rola marketerów ogranicza się jedynie do pobudzenia dyskusji, dzięki temu informacje o marce i jej produktach rozchodzą się w sposób całkiem naturalny, nie rażą klientów, bo nie czują się oni nakłaniani do zakupu…”

Skoro wiemy już czym jest marketing szeptany, to warto odpowiedzieć sobie na pytanie, w jaki sposób skutecznie go realizować. Ową formę najefektywniej wdrażać na blogach, forach oraz portalach społecznościowych. Kluczem do skutecznego marketingu jest wywołanie dyskusji na dany temat, a następnie subtelne zasugerowanie określonej marki, bądź produktu. Agresywne zachęcania odstrasza potencjalnych klientów, kreując negatywny odbiór, zaś naturalność i brak nachalność stopniowo zachęcają do skorzystania z proponowanej oferty.

Podstawową korzyścią wynikającą z wdrożenia marketingu szeptanego jest zwiększony ruch na stronie internetowej danej firmy. Warto jednak pamiętać, że nieprofesjonalne „szeptanie” może mieć wymiar negatywny i przynieść szkodę.

Reklama produktów na Allegro

Kolejnym pomysłem na skuteczną promocję produktów w sklepie internetowym jest reklama produktowa na portalu aukcyjnym Allegro. Aby wystawić oferowane produkty należy zintegrować sklep internetowy z tytułową platformą. Dzięki zintegrowaniu w sposób banalny i błyskawiczny można tworzyć aukcję „kup teraz”, która dominuje na popularnym portalu. Ponadto istnieje możliwość stworzenia tzw. sklepu allegro, który także walnie przyczynia się do promocji produktów w Internecie dając korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i samym klientom.

Sprzedaż na Allegro wymusza zastosowanie niższych cen, całą trudność stanowi więc przeniesienie klienta z serwisu do sklepu.

Pomysłów jest wiele

Jak widać, istnieje szereg metod promowania produktów w sieci, jednak ich skuteczność może się od siebie znacząco różnić, zależnie od jakości przeprowadzonej kampanii, branży, asortymentu itp. Wspólnym mianownikiem wszystkich wymienionych sposobów jest dobry opis danego produktu, który zdecydowanie ma największy wpływ na sprzedaż i zainteresowanie klientów. Profesjonalny opis sprawia ponadto, iż produkt jest lepiej widoczny w witrynie Google, co jest w tej chwili najtańszą i najskuteczniejszą formą reklamy w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *