8 sposobów na facebookowy wpis idealny - Copywriting i content marketing - agencja copywritingowa TXT4SEO.pl

8 sposobów na facebookowy wpis idealny

Dobry wpis powinien wykazywać kilka ważnych cech, które sprawią, że stanie się on zauważony. To podstawowa kwestia, gdyż jego zasięg i sposób oddziaływania wpływają na sposób kształtowania wizerunku firmy. Odpowiednio skonstruowane wiadomości mają szansę zostać udostępnione i zdobyć jak największy zasięg, dzięki czemu Twój produkt czy Twoja usługa mają szansę stać się rozpoznawalne, co przełoży się na to, co lubimy, czyli sprzedaż. Oto osiem kroków do facebookowego ideału.

Mniej znaczy więcej

Podstawowa zasada wpisu określa jego długość. Nikt nie lubi zaczytywać się w długich i skomplikowanych wypowiedziach, które gdzieś wewnątrz ukrywają najważniejszą informację, dlatego istotą dobrego wpisu jest jego kompaktowość. Musi zawierać tylko to, co najistotniejsze, bez ozdobników i zbędnych dodatków. Jak się okazuje to wpisy do 100 znaków osiągają największe zaangażowanie na portalach społecznościowych. Dlatego musisz pisać krótko, zwięźle i na temat. Zasady tej nie można jednak odnieść do każdego fanpage i do każdego typu postów. Zdarzają się bowiem sytuacje, w których długie niczym artykuły blogowe wpisy osiągają niesamowite wyniki.

Emoji i emotikony

Najważniejsze badania dowodzą, że używanie maleńkich obrazków poprawia zaangażowanie posta i sprawia, że staje się on bardziej popularny, a także zdobywa większe zasięgi, niż te, które są minek i buziek pozbawione. Dlatego pamiętaj, abyś wyrażał emocje nie tylko za pomocą słów, ale także ideogramów, gdyż w przeciwnym razie będzie to Ci poczytane in minus. Co ważne, emotikony nie mogą być zbyt ekspresyjne ani też nie może ich być za dużo. Optymalne wyważenie między krótką notką a emotikonami daje dodatkową przewagę w walce o czytelnika.

Kto pyta…

Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, a jednak działa… Pytania są wyjątkowo istotne z punktu widzenia marketingu. Dlatego prowadząc fanpage warto uświadomić sobie, że wiele postów może zakończyć się pytaniem, co sprawi, że czytelnicy zaktywizują się i jednocześnie będą chcieli dodatkowo udostępniać zdobyte informacje, przekazując je swoim znajomym. To szansa na interakcję i dodatkowe zainteresowanie. Warto pamiętać, że zaangażowanie wywołuje konsekwencje.

Link

Istotne badania wskazują na ważną rolę linków w zasięgu oraz popularności wpisu. Te, które takowy link zawierają zdobywają zdecydowanie więcej odbiorców i częściej wywołują zaangażowanie. Te zaś, które są go pozbawione przegrywają bezpośrednie starcie. Ważne jest także to, że link umieszczony w samym wpisie zdecydowanie częściej przyciąga uwagę i generuje kliknięcia, niż link w opisie filmu czy zdjęcia.

Czas publikacji

Tak, to nie żart. Publikując wpis w poniedziałkowy poranek możesz mieć pewność, że do części osób w ogóle nie dotrze i zniknie w gąszczu innych wiadomości. Dlatego publikowanie wpisów powinno odbywać się po godzinie 17, gdy większość osób jest już przed komputerem w domu. Oczywiście i tutaj mamy wyjątki, bo w niektórych branżach lepsze zasięgi będą miały posty puszczane rano. Uniwersalną wskazówką jest natomiast unikanie „tłocznych” godzin. Ważne też, aby publikować w weekendy. Wówczas w różnej maści portalach internetowych dzieje się mniej, co można skrzętnie wykorzystać na swoją korzyść.

Częstotliwość

Kolejny aspekt, który może przyczynić się do poprawy popularności Twoich postów na Facebooku. Stałe, nieprzerywane publikowanie ma dużo plusów. Wywołuje w ludziach swoiste przyzwyczajenie i staje się codziennością, od której później trudniej uciec. Dzięki temu Twoje słowa towarzyszą czytelnikom w każdym dniu, a z czasem zaczynają na nie czekać.

Wpasowanie się w trendy

To niezwykła umiejętność, która tak naprawdę wypływa przede wszystkim z głębokiego researchu. Dzięki dobrej orientacji w tematach na czasie możemy z łatwością publikować takie wpisy, które zahaczą tematycznie o najpopularniejsze kwestie, co automatycznie sprawi, że nasz post stanie się bardziej popularny.

Te kilka rad, które pokazują jak można łatwiej i skuteczniej publikować na portalach społecznościowych przyda się szczególnie wówczas, gdy planujesz jak najszybciej osiągnąć dużą popularność swojej marki i wypromować ją jako aktywną, działającą oraz zaangażowaną. W ten sposób znajdziesz się w umysłach ludzi i staniesz się częścią ich codzienności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *