Category Archives: Warsztat copywritera

Przydatne wskazówki i porady dla copywriterów. Praktyczne lekcje oraz konkretne informacje, dzięki którym będziesz w stanie przygotować jeszcze lepsze treści!

222 znaki, które zmienią pozycję Twojej strony w wyszukiwarce

Wykres zależności między częstotliwością wystepowania fraz kluczowych a pozycją w Google

W SEO opisy określane mianem „meta” to temat-rzeka. Są trochę jak Yeti – niby wszyscy o nich słyszeli, ale niewielu widziało je dobrze napisane. Ich roli w pozycjonowaniu nie sposób jednak przecenić, a to z kolei oznacza, że umiejętność tworzenia tego rodzaju minitekstów powinna być jednym z priorytetów każdego, kto chce odnieść sukces. Czym są,…

Continue reading

Zaczęło się od Steve’a Jobsa, czyli o tym jak opowieść staje się produktem

Któż nie pamięta charyzmatycznego prezesa i założyciela marki Apple – Steve’a Jobsa, który z konferencji prezentujących nowości amerykańskiego giganta stworzył prawdziwe show, na którym chciał być i musiał być każdy szanujący się dziennikarz technologiczny świata. Z zapartym tchem śledzono to, w jaki sposób opowiada o najważniejszych nowościach technologicznych swojej firmy. Wykorzystanie jego opowieści, wyjątkowej siły…

Continue reading

Jak ułożyć dobry tytuł? 10 patentów, które warto wdrożyć!

Podstawowym zadaniem nagłówków artykułów jest przyciągnięcie odbiorców. To właśnie te kilka słów ma sprawić, że potencjalny czytelnik zdecyduje się kliknąć i zagłębić nieco bardziej w artykuł. Z jednej strony tytuł nie powinien zbyt wiele zdradzać, być zbyt konkretny i nadmiernie oczywisty. Z drugiej powinien zaciekawić, zasiać ziarno niepewności i uruchomić wyobraźnię odbiorcy. Powinien w interesujący…

Continue reading

Jak tworzyć content „pod smartfony”?

Rok 2015 (kiedy to było!) miał być rokiem przełomowym w marketingu internetowym: Google w kwietniu poinformowało webmasterów, że dostosowanie strony pod urządzenia mobilne będzie decydowało o jej pozycji w wyszukiwarce. W praktyce okazało się, że polityka Google sprawi, że strony niezoptymalizowane na urządzenia mobilne będą lądować niżej na liście wyników niż te, które są do…

Continue reading

Zasada trzech korzyści jako sposób na poprawę opisów produktów w sklepie internetowym.

Jak wykorzystać zasadę trzech korzyści do tworzenia opisów produktów?

Każdemu posiadaczowi sklepu internetowego zależy na tym, aby jego strona jak najlepiej konwertowała się na sprzedaż. Aby to osiągnąć potrzebujemy między innymi skutecznych opisów produktów. Jak sprawić żeby opis przekonał klienta do zakupu? Jedną z najmocniej rekomendowanych i zarazem najprostszych do zastosowania metod jest zasada korzyść/korzyść/korzyść, nazywana również zasadą Hershella Gordona Lewisa.

Najczęstsze problemy copywriterów i sposoby radzenia sobie z nimi.

Problemy copywritera - jak sobie z nimi poradzić?

Copywriting ma obecnie ogromne znaczenie, jeśli chodzi o działania marketingowe. I to nie tylko w Internecie. Niestety, osoby zajmujące się profesjonalnie tworzeniem treści napotykają na różnego rodzaju trudności. Najczęściej wynikają one z braku zrozumienia na linii copywriter – klient/odbiorca. Oto kilka najczęstszych sytuacji, z którymi jako copywriterzy, spotykamy się w twórczej codzienności.

Darmowy e-book o SEO Content Marketingu

Ebook o content marketingu

Wczoraj, w godzinach popołudniowych, do sieci trafiła bardzo wartościowa publikacja dotycząca treści na stronach www. SEO Content Marketing… czyli jak zwiększyć ruch dobrymi słowami to darmowa publikacja autorstwa Marty Gryszko oraz Karoliny Gudeckiej, stanowiąca kompendium wiedzy dotyczącej najrozmaitszych treści na stronach internetowych. Książka to mnóstwo informacji zarówno dla pozycjonerów, marketingowców, właścicieli stron czy nawet początkujących…

Continue reading

9 wskazówek po czym poznać dobrego copywritera

Dobry copywriter - po czym go poznasz?

Copywriter to stosunkowo nowy zawód, który powstał wraz z pojawieniem się profesjonalnej reklamy. Obecnie staje się on nie tylko coraz bardziej popularny, ale wręcz niezbędny, zwłaszcza w agencjach marketingowych i firmach zajmujących się pozycjonowaniem stron www. Właśnie dlatego na rynku mamy coraz więcej oferty dotyczących profesjonalnego (przynajmniej z nazwy) copywritingu. Jak się pośród nich odnaleźć?…

Continue reading