Opisy kategorii w sklepie internetowym

Ponad 40 mld złotych wart jest obecnie rynek handlu internetowego w Polsce. Każdego dnia rejestrowane są nowe sklepy, konkurencja nieustannie się powiększa, a konsumenci mają coraz większe oczekiwania. Przedsiębiorcy, żeby osiągać dobre wyniki, muszą korzystać z coraz to nowszych rozwiązań, dzięki którym dadzą się znaleźć, potencjalnym klientom. Jednym z podstawowych narzędzi dla sklepów internetowych są opisy kategorii.

Dlaczego potrzebujesz opisów kategorii w swoim sklepie internetowym?

Opisy i tytuły kategorii w sklepie internetowym to jeden z elementów, które mogą znacząco wpłynąć na Twoje zyski. Dzięki nim poprawisz pozycje sklepu dla wszystkich grup produktów, a także wydłużysz średni czas spędzony przez użytkownika na stronie, czym zwiększysz szansę na sprzedaż lub inne działanie!

Opisy kategorii w sklepie internetowym a SEO

Jeśli chcesz, żeby Twój sklep był wysoko w wynikach wyszukiwania, przygotowanie opisów kategorii powinno stanowić jeden z elementów jego optymalizacji. Dobrze przygotowane treści, rozbudowane i przygotowane indywidualnie pod każdą kategorię i podkategorię pomogą w uzyskaniu wyższych pozycji nie tylko na główne frazy, ale także na wiele haseł z tzw. długiego ogona.

Unikalne opisy kategorii i podkategorii w sklepie pomogą również w stabilizacji pozycji i generalnie zwiększą widoczności sklepu. Wszystko to natomiast przekłada się na wzrost organicznego ruchu. Raz przygotowane opisy kategorii generują klientów regularnie, miesiąc w miesiąc.

Unikalne meta tagi dla każdej kategorii

Dodatkowe „doładowanie” opisów uzyskasz przygotowując unikalne meta tagi dla każdej kategorii i podkategorii. Chodzi o tytuł meta <title> oraz opis <description>. Przygotowywane przez nas opisy kategorii są zgodne z aktualnymi wymaganiami wyszukiwarek, uwzględniamy w nich również stworzenie ciekawych, zoptymalizowanych pod Google i zgodnych z obowiązującymi normami meta tagów.

Opisy kategorii a sprzedaż w sklepie

Widoczność w wyszukiwarce to jedna rzecz, ale dobrze przygotowane opisy to również korzyść w jak opisy kategorii wpływają na sprzedaż w sklepie internetowympostaci wartości dla Twoich klientów. Dzięki opisom potencjalny zainteresowany łatwiej porusza się na stronie, wie co, gdzie znajdzie i spędza w sklepie więcej czasu. Oczywiście nie każdy czyta opisy, ale Ci którzy to zrobią, będą bliżsi finalizacji zamówienia.

Zastanów się, ile zarabiasz na sprzedaży tylko jednego produktu? Czy więc nie opłaca Ci się zainwestować w dobry opis kategorii?

Jak powinny wyglądać opisy kategorii w sklepie internetowym?

Choć wiele sklepów posiada opisy kategorii, to jednak trudno się do nich dostać. Właściciele ukrywają je w sidebarach czy pod listą produktów, bo po prostu się ich wstydzą. Rozwiązanie jest więc proste – należy stworzyć opis, który będzie stanowił wartość dla użytkownika.

Wartościowy będzie więc znaczyło, rozbudowany. Zalando przykładowo, zamieszcza opisy kategorii po ok 5000 znaków (sprawdź tutaj). Dobry opis kategorii jest ładny wizualnie, składa się z sekcji podzielonych akapitami i nagłówkami, wykorzystuje również linkowanie wewnętrzne, dzięki czemu sklep lepiej się indeksuje w wyszukiwarce.

Rodzaje opisów kategorii w TXT4SEO

W naszej ofercie znajdziesz trzy rodzaje opisów kategorii do sklepów internetowych, od podstawowych, aż po spełniające bardzo restrykcyjne wymagania. Sprawdź które najlepiej będą pasowały do Twojego sklepu!

Opisy START

Podstawowa wersja opisu kategorii w sklepie internetowym. To unikalny, zoptymalizowany pod konkretną grupę asortymentu tekst, który pozwoli Ci zaistnieć w wyszukiwarce i zachęcić potencjalnych zainteresowanych do zapoznania się z towarem.

Opis GOLD

Wersja rozszerzona opisu kategorii, która wyróżnia się przede wszystkim znacznie ciekawszą stroną wizualną opisu. Jest on podzielony na krótkie paragrafy, zawiera nagłówki i różne ozdobniki jak listy nieuporządkowane czy pogrubienia. Większy nacisk kładziemy tutaj również na optymalizację SEO, dzięki czemu jeszcze bardziej zwiększasz widoczność sklepu w wyszukiwarkach.

Opisy PRO

Opisy kategorii dla PROfesjonalistów od PROfesjonalistów. W stosunku do wersji GOLD są jeszcze lepiej przygotowane pod SEO – zawierają m. in. semantyczne słowa kluczowe (LSI). Jednak to, co czyni te opisy naprawdę niezwykłymi to wykorzystanie technik nawiązywania relacji z grupą docelową. Wykorzystanie w opisach empatii kognitywnej pozwala Ci zbliżyć się do klienta, a wezwanie do działania (CTA) sprawić, żeby nie mógł się powstrzymać, przed dogłębnym przejrzeniem produktów z opisywanej kategorii.

Jak wygląda opis kategorii w każdym z wariantów?

Chcesz zobaczyć czym różnią się opisy w praktyce? Sprawdź poniższe przykłady!

  1. Przykładowy opis kategorii w wersji START – kliknij tutaj.
  2. Przykładowy opis kategorii w wersji GOLD – kliknij tutaj.
  3. Przykładowy opis kategorii w wersji PRO – kliknij tutaj.

Co sądzą o naszych opisach dotychczasowi klienci?

Zadowolenie naszych klientów jest dla nas kwestią kluczową. Staramy się przygotowywać opisy najlepiej jak to możliwe, zgodnie z wypracowywanymi przez lata standardami i z uwzględnieniem wszystkich wytycznych. A efekt? Taki jak poniżej!

Ile kosztują opisy kategorii do sklepów www?

W branży kreatywnej  trudno jest trzymać się sztywnych cenników. Na cenę tekstu wpływ ma bowiem wiele czynników, takich jak specyfika tekstu, branża, ilość kategorii do opisania czy oczekiwany termin realizacji. Zawsze staramy się przygotować taką ofertę, która będzie dla Ciebie atrakcyjna. Orientacyjnie możesz jednak przyjąć , że cena za 1000 znaków opisu kategorii będzie się wahała od kilku do kilkunastu złotych.

Nie pozwól wyprzedzić się konkurencji. Popraw widoczność swojego sklepu w wyszukiwarkach. Kliknij baner poniżej:)