Opisy produktów do sklepów internetowych

Ilość sklepów Internetowych rośnie w nieprawdopodobnym tempie. W ostatnich pięciu latach liczba działających e-sklepów na polskim rynku wzrosła o 34 proc. z 21,7 tys. podmiotów w 2013 roku do 29,1 tys. w styczniu 2018. Żeby wyróżnić się na tle powiększającej się konkurencji, przedsiębiorcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych sposobów promocji, wysyłaniu dziesiątek kodów rabatowych, czy zasypywaniu skrzynek mailowych Internautów.

Dlaczego potrzebujesz opisów produktów w swoim sklepie internetowym?

Tymczasem podstawową sprawą, o którą należy zadbać w sklepie internetowym, są dobre opisy produktów. Opisy, które nie tylko zachęcą potencjalnego klienta do zakupów, ale i zwiększą widoczność samego sklepu w wyszukiwarkach.

Dlaczego warto inwestować w profesjonalne opisy produktow do sklepów internetowych

Warunek jest jeden: opisy muszą być przygotowane rzetelnie. Powinny wykorzystywać język korzyści, uwzględniać zasady sprzedażowe, zachęcać potencjalnego klienta do zakupu, a jednocześnie być zoptymalizowane pod wyszukiwarki i zgodne z zasadami SEO.

Jak pokazują liczne badania (Nielsen Norman Group, Cooper Murphy Copywriters) profesjonalne opisy produktów to doskonała inwestycja. Dobre opisy zwiększają wskaźnik użyteczności o 124%, ruch z wyszukiwarek o 50%, a konwersję nawet o 30%.

Dobry opis produktu, czyli jaki?

Opisy dostarczane przez producentów są z reguły całkiem dobrze napisane, są profesjonalne i zawierają wiele szczegółów. Ich problemem jest jednak to, że nie spełniają kluczowej funkcji sklepu internetowego: nie sprzedają!

Opisy produktów do sklepów internetowych mają wpływać Opisy produktów dla sklepów internetowychna decyzje zakupowe klientów. Nie mogą oni dotknąć towaru, a chcą go dokładnie poznać. Jednocześnie zależy im na czasie, zakupy w sieci mają być szybkie. Należy więc dostarczyć klientowi opis czytelny i wyczerpujący, jednocześnie łatwy w odbiorze.

Opis taki powinien przedstawić produkt w dobrym świetle, podkreślać jego atuty i zachęcać do zakupu. Jego zadanie można porównać z rolą sprzedawcy w tradycyjnym sklepie, który zależnie od tego, w jaki sposób przedstawi asortyment, zwiększa lub zmniejsza swoje szanse na sprzedaż.

A, że o trickach sprzedawców wiemy od dawna, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podobne zabiegi wykorzystać w sklepie internetowym. Opisy warto więc tworzyć w oparciu o takie techniki sprzedaży jak AIDA czy zasada potrójnych korzyści Hershella Gordona Lewisa.

Opisy produktów SEO czyli zwiększ widoczność w wynikach wyszukiwania

Nie wolno również zapominać o tym, że opisy produktów muszą być zgodne z zasadami SEO. Odpowiednia optymalizacja dla robotów wyszukiwarki pomoże potencjalnym klientom trafić do Twojego sklepu i przybliży ich do tego, co najistotniejsze – zakupu.

Każdy opis tworzony jest w oparciu o konkretne słowa kluczowe. Dobieramy je na podstawie wskazówek dostarczonych przez klientów lub samodzielnie, wykorzystując dedykowane narzędzia. Tekst przygotowujemy w ten sposób, by pokazywał się wysoko w Google nie tylko na frazę główną, ale i na hasła powiązane, z tzw. długiego ogona.

Unikalne meta tagi dla każdego produktu

Optymalizacja opisów produktów pod wyszukiwarki to jednak nie tylko sprytne ulokowanie słów kluczowych. To również indywidualne dla każdego produktu meta tagi: tytuł <title> oraz opis strony <description>. Tworząc opisy produktów zgodne z seo, uwzględniamy stworzenie ciekawych, zoptymalizowanych pod SEO i zgodnych z obowiązującymi aktualnie normami wyszukiwarki, meta tagów.

jak tworzyć dobre opisy produktów

Rodzaje opisów produktów w TXT4SEO

Oferujemy trzy rodzaje opisów produktów do sklepów internetowych, różniące się między sobą przeznaczeniem i poziomem złożoności. Dzięki takiemu rozróżnieniu każdy może dobrać opis idealny pasujący do profilu prowadzonej przez siebie działalności.

Opisy START

Podstawowy opis produktu, dobrze sprawdzający się w większości sklepów internetowych. Unikalny, ciekawy opis prezentujący dany produkt, zoptymalizowany pod wyszukiwarki (przyjazny SEO), jednocześnie ukazujący klientowi, językiem korzyści, główne zalety produktu.

Opis GOLD

Rozbudowana wersja opisu produktu. Oprócz tego, że przygotowany jest z wykorzystaniem języka sprzedażowego i zoptymalizowany pod konkretną frazę, jest również atrakcyjny wizualnie dla czytelnika. Przyjemnie się go czyta, a najważniejsze informacje o produkcie widoczne są już po szybkim przeskanowaniu tekstu wzrokiem. Dodatkowo jeszcze większy akcent kładziemy tu na SEO. Pojawiają się nagłówki, a w nich słowa kluczowe, przygotowujemy alty do obrazków itd.

Opisy PRO

Opisy produktów dedykowane klientom o największych wymaganiach. Zawierają wszystko to, co opisy w wersji GOLD, ale dodatkowo wykorzystują zaawansowane techniki sprzedaży takie jak AIDA czy zasada potrójnych korzyści Hershella Gordona Lewisa. Wprowadzamy w nich elementy zwiększające wiarygodność produktów (np. opinie), szczegółowo wyjaśniamy poszczególne funkcje czy cechy danego towaru, a także wskazujemy sposób umieszczenia zdjęć i obrazków w opisie. To opisy, które przekonwertują internautów odwiedzających Twój sklep w zadowolonych klientów!

Czym opisy różnią się w praktyce?

Poniżej znajdziesz 3 opisy tego samego produktu, w każdym z wariantów.

Opis START

Przedstawiamy Państwu wyjątkową broszkę, która znakomicie podkreśli niepowtarzalny charakter wielu stylizacji. Wykonana ze srebra o próbie 925, ozdobiona naturalnym, zielonym bursztynem, kształtem przypominająca sowę – symbol mądrości. Subtelny dodatek, który znakomicie nada się zarówno podczas oficjalnych wystąpień, wpięty w klapę marynarki lub żakietu, ale także w różnych wzniosłych uroczystościach w gronie rodzinnym, jak np. podczas wigilijnej kolacji. Biżuteria została wykonana ręcznie, co sprawia, że każdy egzemplarz jest niepowtarzalny. Ozdoba wykonana w Polsce z bursztynu bałtyckiego. Elegancko zapakowana w zgrabne pudełeczko – doskonały pomysł na niebanalny prezent.

Opis GOLD

Przedstawiamy Państwu wyjątkową broszkę, która znakomicie podkreśli niepowtarzalny charakter wielu stylizacji

Charakterystyka sowiej broszki

Wykonana ze srebra o próbie 925, ozdobiona naturalnym, zielonym bursztynem, kształtem przypominająca sowę – symbol mądrości. Subtelny dodatek wpięty w klapę marynarki lub żakietu, znakomicie nada się w wielu sytuacjach:

  • podczas oficjalnych wystąpień
  • podczas wigilijnej kolacji
  • w trakcie wielu różnych, wzniosłych uroczystościach w gronie rodzinnym

Srebrna broszka sowa – niepowtarzalna elegancja

Biżuteria została wykonana ręcznie, co sprawia, że każdy egzemplarz jest niepowtarzalny. Ozdoba wykonana w Polsce, z bursztynu bałtyckiego. Elegancko zapakowana w zgrabne pudełeczko – doskonały pomysł na niebanalny prezent.

Opis PRO

wkrótce

Co o naszych opiniach sądzą klienci?

 

Wysoką jakość naszych opisów produktów potwierdzają także nasi zadowoleni klienci. Poniżej przykładowa opinia.

Ile kosztują opisy produktów?

Cena zależna jest od bardzo wielu czynników. Wśród nich wymienić należy przede wszystkim rodzaj opisu, ilość produktów do opisania, branżę sklepu czy oczekiwany termin realizacji. Na lepsze ceny mogą liczyć klienci, którzy współpracują z nami regularnie i na dużą skalę. Pod uwagę bierzemy również to jak nam się współpracuje i jak wiele jest dodatkowych wytycznych. Zależnie od tych (i jeszcze paru innych czynników) cena netto za opisy będzie się wahała najczęściej od kilku do kilkunastu złotych za 1000 zzs.

Pamiętaj, im dłużej zwlekasz, tym bardziej oddala się Twoja konkurencja! Nie czekaj!