Zasada trzech korzyści jako sposób na poprawę opisów produktów w sklepie internetowym.

Każdemu posiadaczowi sklepu internetowego zależy na tym, aby jego strona jak najlepiej konwertowała się na sprzedaż. Aby to osiągnąć potrzebujemy między innymi skutecznych opisów produktów. Jak sprawić żeby opis przekonał klienta do zakupu? Jedną z najmocniej rekomendowanych i zarazem najprostszych do zastosowania metod jest zasada korzyść/korzyść/korzyść, nazywana również zasadą Hershella Gordona Lewisa.

Jak działa zasada trzech korzyści Hershella Gordona Lewisa?

Korzyść nr 1 – Należy wymienić cechę produktu dzięki której odróżnia się on od konkurencji.

Korzyść nr 2 – Spróbujmy sprawić, aby klient wyobraził sobie tą cechę w kontekście własnego codziennego życia.

Korzyść nr 3 – Wytłumaczmy klientowi, w jaki sposób zakup produktu wpłynie na jakość jego życia.

Aby dokładnie wyjaśnić zastosowanie zasady korzyść/korzyść/korzyść w praktyce posłużymy się przykładami:

Przykład 1

Korzyść nr 1 – Nasza lodówka została wyposażona w kostkarkę.

Korzyść nr 2 – Czy jest coś lepszego w upalny dzień niż orzeźwiający napój z lodem?

Korzyść nr 3 – Dzięki naszej lodówce kostki lodu, za pomocą których schłodzisz każdy napój, będą zawsze na wyciągnięcie ręki.

Przykład 2

Korzyść nr 1 – Nasze drewniane okna są oddzielone od zewnętrz aluminiowa nakładką.

Korzyść nr 2 – Ciebie też irytują coroczne zabiegi konserwacyjne drewnianych ram okiennych? Teraz przestanie Cię to dotyczyć!

Korzyść nr 3 – Dzięki aluminiowej nakładce powłokę ochronną możesz odnawiać nawet co 4 – 5 lat.

Przykład 3

Korzyść nr 1 – Nasze perfumy opierają się na unikalnej, brazylijskiej recepturze.

Korzyść nr 2 – Lubisz, gdy mężczyźni szukają Twojego towarzystwa?

Korzyść nr 3 – Nasze perfumy sprawią, że nie będziesz mogła się od nich opędzić.

Wymienionych powyżej przykładów nie należy stosować słowo w słowo – mają na celu jedynie wyjaśnienie mechanizmu. Stosując zasadę Hershella Gordona Lewisa nie warto posługiwać się wyświechtanymi sloganami, a przynajmniej nie powinno się ich nadużywać (niektóre produkty po prostu nie dają reklamodawcy pola do popisu). Warto poznać zarówno produkt jak i klienta, tak aby wyeksponować dokładnie ten atut, który zadecyduje o sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *